V současné době je víc než dříve potřeba prorazit se svou reklamou na sociálních sítích, protože klasická média, bannery či billboardy přestávají fungovat a nepřinášejí takovou odezvu, jaké je možné docílit např. na Facebooku. Na Facebooku je například 4,8 milionu aktivních uživatelů. Kdo jiný tohle má? Je třeba toho využít. Podívejme se proto na sedm bodů, co s tím udělat.
- Je nutné přizpůsobit marketing zákazníkovi. Vše pro něj musí být snadno dohledatelné. K tomu slouží především stručnost a chytlavost příspěvku na Facebooku. Starejte se o to, kdo vlastně je vaše klientela, a využijte tu nejkratší cestu k nim.
- Zaměřte se na to, co se klientům líbí a na to, co hýbe společností.
- Využívejte více sociálních sítí pro co největší dosah k různým skupinám lidí. Instagram nemůže uškodit. Facebook a Instagram se pak můžou skvěle doplňovat s vaším webem.
- Užívejte osobní přístup, ukažte lidem, kdo jste. Odhalte svoje obličeje, protože tak je reklama osobnější.
- Ať se zákazník cítí jako součást firmy, součást něčeho velkého. Co takhle uspořádat Facebookovou soutěž o nějakou symbolickou odměnu? Díky tomu, že se klient zapojí, můžete oslovit více lidí.
- Natočte či sdílejte video, protože něco, co se hýbe, zaujme!
- Sponzorujte příspěvky. Moc dobře víte, že nic není zadarmo. Investice do reklamy se nemůže nevyplatit!
Nikdo netvrdí, že stát se středem pozornosti je snadné. Do přízně zákazníků se nedostávalo lehce nikdy. Dá se ale říci, že s každým rokem rostou příležitosti, jak toho dosáhnout. Následující rok nebude výjimkou, ba naopak. Důraz na sociální sítě, on-line marketing jako takový, personalizaci a zábavnou formu poroste. Nepotřebujete přímo zevrubnou analýzu tzv. velkých dat, abyste za těchto podmínek prorazili nebo se udrželi na výsluní, potřebujete jen invenci a ochotu se do toho pustit. Ať už sami, nebo povoláním profesionálů z reklamní agentury.