E-shopy s různým zbožím jsou dnes na trhu naprostou samozřejmostí. Některé firmy je využívají, jako svůj klíčový prodejní kanál, a některé jako doplňkový k jiné formě prodeje. Jsou také firmy, které e-shopy využívají především jako „výkladní skříň“ a jejich prostřednictvím seznamují a lákají zákazníky k návštěvě svých prodejen a showroomů.
Záměrně pomíjím skutečnost, že větší firmy působící na spotřebitelském trhu e-shopy už dávno mají. Není tomu ovšem tak u středních a menších firem, které dle našich zkušeností mívají z tohoto prodejního nástroje jisté obavy.
5 důvodů proč se menší firmy obávají vlastního eshopu:
1. Neznalost výhod a možností.
Eshop nejen prodává, nýbrž i informuje o vašich produktech, nebo službách. Díky eshopu můžete mít zákazníky z celé ČR, EU, světa… E-shop funguje díky internetovým vyhledávačům i jako marketingový nástroj a vaše zboží se zobrazuje těm, kdo je hledají.
2. Neznalost ceny a představa, že to bude drahé.
Dnes existují možnosti zhotovit fungující e-shop třeba i za 5000 Kč (záleží na rozsahu funkcionalit a počtu výrobků).
3. Vyplatí se mi to?
Na tuhle otázku nechť si odpoví každý manažer, nebo majitel firmy sám – chce-li prodávat, a nejen v regionu.
4. Kdo nám to celé zajistí?
Na trhu existují firmy, které se na tuto činnost specializují. Naše firma je jednou z nich.
5. Zabere nám to spoustu práce a kdo se o eshop bude starat?
Dobře nastavený eshop zas tolik práce nezabere. Nejnáročnější je logistika, a ta se odvíjí především na počtu produktů a na četnosti prodeje. Správu vlastního e-shopu (aktualizace výrobků, akční slevy, úpravy cen apod.,) může realizovat váš pracovník, kterého v případě realizace zaškolíme. Alternativně vám můžeme spravovat eshop na základě servisní smlouvy i my.
Pokud ještě nemáte vlastní eshop a uvažujete o jeho realizaci, můžete nás nezávazně kontaktovat. Rádi vám odpovíme na vaše další dotazy a v případě zájmu vám navrhneme optimální řešení.